بخور سرد و گرم

دستگاه رطوبت ساز چیست و چرا تا این اندازه مورد توجه است؟

دستگاه رطوبت ساز

بعضی از شهرها در کشورمان ایران و دیگر نقاط دنیا هستند که آب و هوای خشک و بسیار گرمی دارند، در این جور محیط ها به مرور زمان پوست دچار ترک خوردگی و نفس کشیدن سخت می شود، معمولا برای رفع این مشکلات از دستگاه رطوبت ساز بهره می برند.

دستگاه رطوبت ساز معمولا بر پایه آب کار می کنند، این دستگاه ها آب را در هوا اسپری می کنند تا خشکی هوا کاهش پیدا کند و بدین وسیله بستر برای فعالیت افرادی که نسبت به خشکی حساسیت بالایی دارند فراهم شود.

دستگاه رطوبت ساز انواع و اقسام گوناگون دارد و معمولا افراد یا سازمان‌ها با توجه به استفاده و بودجه ای که در اختیار دارند اقدام به تهیه کردنش می کنند تا بتوانند فضاهای داخلی را آماده برای فعالیت پرسنل نمایند.

در ادامه برای این که بیشتر با این دستگاه آشنایی پیدا کنید ابتدا برای شما توضیح می دهیم که چیست و سپس دلایل این که تا این اندازه مورد توجه افراد مختلف قرار دارد را نام برده و تا جایی که متن اجازه دهد توضیحاتی را در موردشان ارائه خواهیم داد تا آگاهی شما افزایش یابد.

 

دستگاه رطوبت ساز چیست؟

این دستگاه وسیله ای است که برای افزایش رطوبت هوا در یک فضای بسته مشخص استفاده می‌ شود. عمدتاً این دستگاه در منازل و محل کار برای کاهش مشکلات مربوط به هوای خشک و برای رفع خشکی چشم و لب ها، خارش پوست، التهاب بینی و حلق، سرماخوردگی مکرر و کاهش عوارض آلرژیک مورد استفاده قرار می گیرد.

این دستگاه‌ ها همچنین برای ایجاد شرایط مناسب در فضاهایی با محتوای خشک نظیر سالن ها و اتاق های امتحانات، آزمایشگاه ها، اردوگاه ها و غیره مورد استفاده قرار می ‌گیرد. معمولا دستگاه رطوبت ساز رطوبت لازم را در هوا تولید می ‌کند تا فعالیت ها به خوبی انجام پذیرد.

از نظر فنی کار دستگاه رطوبت ساز هوا این جوری است که آب را درون یک مخزن نگهداری می ‌کند و به کمک یک فن، هوا را از طریق مخزن عبور می ‌دهد. در این فرایند، آب مورد تبخیر قرار می گیرد و بخار آب درون هوا منتشر می شود.

تعدادی از دستگاه های رطوبت ساز هوای مدرن مجهز به نمایشگر هستند که میزان رطوبت قابل تنظیم در فضای هدف را دقیقا نشان می ‌دهند. همچنین برخی دستگاه ها دارای تایمری هستند که می توان زمانی را برای کارکرد دستگاه تنظیم کرد تا خودکار پس از کارکرد خاموش شوند.

در نهایت مرطوب کردن هوا با استفاده از دستگاه رطوبت ساز بهترین راه برای ایجاد شرایط سالم و راحت در فضاهای شهرهایی که آب و هوای خشک دارند می باشد تا افراد بتوانند به راحتی فعالیت کنند و کارهایشان را بدون سختی به جلو پیش ببرند.

 

برای آگاهی از تفاوت بخور سرد و گرم حتما روی لینک بزنید.

Humidifier

Humidifier

دلایل مورد توجه بودن دستگاه رطوبت ساز:

بهداشت شخصی:

داشتن یک دستگاه رطوبت ساز در خانه یا محل کار می تواند به افراد کمک کند تا پوست خود را نرم کرده و تازه نگهداری نمایند، همچنین وجود این دستگاه از خشکی و ترک پوست در فصل هایی که خشکی شدید است جلوگیری می کند.

معمولا افرادی که حساسیت بالایی دارند به کمک این دستگاه می توانند به فعالیت های عادی خود ادامه دهند بدون این که هیچ مشکلی برای نظافت شخصی آنها پیش بیاید، در حقیقت وجود این دستگاه آنها را قادر می سازد تا بدون مشکل به فعالیت ادامه دهند.

سلامت تنفس:

استفاده از رطوبت ساز می تواند به افرادی که دچار مشکلات تنفسی مانند آسم یا التهاب ریه هستند کمک کند، این دستگاه با افزایش رطوبت هوا، می تواند علائم التهاب تنفسی را شدیدا کاهش دهد و تنفس راحت تری را برایشان فراهم کند.

اگر افراد در محیط زندگی یا کاری خود نتوانند به راحتی نفس بکشند به طور قطع نخواهند توانست تا بر روی امور مربوط به کار خود تمرکز کافی داشته باشند، در شهرهای خشک متاسفانه این مشکلات وجود دارد و تنها راهی که می تواند شرایط را قابل تحمل کند وجود این دستگاه ها است.

اگر به بیمارستان شهرهایی که در محیط خشک قرار دارند سر بزنید در خواهید یافت که تعداد افرادی که با مشکلات تنفسی و ریوی دست و پنجه نرم می کنند چقدر زیاد است، برای همین دستگاه رطوبت ساز در این شهرها بیشترین میزان فروش و استفاده را معمولا نسبت به سایر جاها دارد.

خواب بهتر:

فضایی با رطوبت مناسب اگر در زمان خواب اطرافمان نباشد ممکن است سندرم بی خوابی را در افراد فعال نماید و به مرور زمان مشکلات روحی و روانی شدید را رقم بزند، وجود دستگاه رطوبت ساز می تواند به کیفیت و عمق خواب کمک کند.

 در حقیقت رطوبت مناسب بر روی کیفیت خواب تاثیر می گذارد و افرادی که در فضای بیش از حد خشک سعی می کنند بخوابند با سختی مواجه شده و ممکن است که به مرور زمان اختلالاتی که برایشان پیش می آید آنها را مجبور کند برای خوابیدن از قرص خواب بهره بگیرند.

مطالعه بیشتر: قیمت دستگاه بخور

کاهش علائم آلرژی:

رطوبت محیط می تواند علائم آلرژی مانند عطسه، سرفه و خارش چشم را کاهش دهد. خشکی هوا معمولا به مرور زمان این علائم را قطعا بدتر خواهد کرد، اما با استفاده از دستگاه رطوبت ساز می توان این مشکلات را تا حد زیادی حل کرد.

اگر چه رطوبت ساز نمی تواند جای رطوبت طبیعی را بگیرد ولی وجود این دستگاه می تواند تا حد زیادی مشکلات را رفع نماید تا افراد بدون هیچ مشکلی بتوانند در شهرها و محیط های خشک فعالیت و زیست آسوده ای به دور از آلرژی داشته باشند.

حفظ رطوبت در نباتات:

وجود دستگاه رطوبت ساز می تواند به حفظ رطوبت در گیاهان و نباتات در خانه کمک کند و از خشک شدن و مرده شدن آنها جلوگیری کند، خشکی هوا سوای از انسان بر روی موجودات زنده ای مثل گل و گیاهان نیز تاثیر منفی دارد.

اگر از گل و بوته هایی استفاده می کنید که بومی جاهای خشک نیستند به طور قطع به رطوبت ساز احتیاج دارید تا بتوانید آنها را سالم نگه دارید، این گیاهان چون بومی نیستند نمی توانند خشکی بیش از اندازه هوا را تحمل کنند و ممکن است به راحتی نابود شوند.

گیاهانی که بومی اینجور مناطق هستند در طی سال ها توانسته اند خود را با اقلیم آنجا تطبیق بدهند و هیچ گونه مشکلی با خشکی بیش از حد هوا ندارند، بدون وجود دستگاه رطوبت ساز نیز به حیات خود ادامه می دهند و سالم می مانند ولی گیاهان جاهای دیگر نیاز به رطوبت مصنوعی دارند.

خرید و قیمت دستگاه بخور و رطوبت ساز متفرقه

خرید و قیمت دستگاه بخور و رطوبت ساز متفرقه

جلوگیری از انتشار ذرات خشک در هوا:

معمولا در هواهای بسیار خشک میزان ذرات معلق مثل گرد و خاک بسیار بیشتر از حد معمول است و معمولا کسانی که نسبت به این ذرات حساسیت بالا داشته باشند به راحتی درگیر بیماری های تنفسی می شوند.

دستگاه رطوبت ساز می تواند با ایجاد نم لازم در محیط موجب شود تا این ذرات سنگین شده و به پایین سقوط کنند تا بر اثر تنفس کردن وارد سیستم تنفسی نشده و مشکل ساز نشوند. هر چقدر میزان این ذرات در هوا کمتر باشد به طور قطع بیماری های تنفسی کمتری پیش می آید و افراد را درگیر می کند.

 

در انتها

همان طور که در مقاله بالا دیدید و دانستید استفاده از دستگاه رطوبت ساز کمک می کند تا افراد در محیط های خشک بتوانند به راحتی فعالیت کنند و امور مربوط به کارهای خانه و اداره خود را به خوبی به جلو پیش ببرند بدون این که هیچ مشکلی برای سلامتی شان پیش بیاید.

مجموعه آلماپرایم با توجه به نیاز بازار و جلب رضایت مشتریان در کنار دستگاه تصفیه هوا محصولات با کیفیت بخور را ارائه می‌دهد تا در سلامت جامعه سهمی داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *