تصفیه هوا

آیا قیمت دستگاه رطوبت ساز بر میزان فروشش اثر دارد؟

قیمت دستگاه رطوبت ساز

افرادی که در مناطق دارای آب و هوای بسیار خشک زندگی می کنند در فصول گرم و سرد سال نیاز به دستگاه رطوبت ساز دارند تا هوای محیط های داخلی آنها را متعادل کند تا امکان فعالیت و استراحت کردن با کیفیت تری داشته باشند.

معمولا در بازار قیمت دستگاه رطوبت ساز نوسان زیادی دارد، یعنی این که از جنس ارزان و بی کیفیت تا جنس گران تر و با کیفیت تر در بازار وجود دارد، و مشتریان هستند که با توجه به بودجه خود تصمیم می گیرند که کدام یک از آنها را برای استفاده خریداری نمایند.

تجربه ثابت کرده است که هر چقدر قیمت بالاتر باشد مشتری یک جنس کمتر و هر چقدر قیمت پایین تر باشد مشتری آن جنس بیشتر می شود، هدف ما این است که بررسی کنیم آیا قیمت دستگاه رطوبت ساز بر میزان فروش آن تاثیر دارد یا ندارد، برای یافتن جواب تا انتها با ما همراه باشید.

 

در بازار قیمت دستگاه رطوبت ساز را بر چه اساس تعیین می کنند؟

عوامل زیادی هستند که قیمت دستگاه رطوبت ساز را در بازار می توانند تعیین کنند. این عوامل با توجه به نوع برند و فاصله ای که تا بازار فروش دارند می تواند متغیر باشد، در ادامه به برخی از این عوامل اشاره خواهیم کرد:

هزینه تولید:

هزینه تولید یک جنس از جمله مواد اولیه، نیروی کار، ماشین ‌آلات، اجاره مکان و سایر هزینه‌ های مربوط به فرآیند تولید تاثیر زیادی در تعیین قیمت نهایی دارند. هنگامی که هزینه تولید یک جنس افزایش یابد، احتمال این که قیمت نهایی آن بالاتر برود زیاد خواهد بود.

عرضه و تقاضا:

ارتباط بین تعداد واحدهای ارائه شده یعنی عرضه و تعداد مورد نیاز یعنی تقاضا نقش مهمی در تعیین قیمت دستگاه رطوبت ساز دارد. اگر تقاضا بیشتر از عرضه باشد قیمت قطعا بالاتر می رود اگر تقاضا کاهش یابد قیمت کاهش می یابد. در حقیقت عرضه و تقاضا یکی از عوامل اصلی ایجاد رقابت و قیمت‌ های متفاوت در بازار آزاد هستند.

هزینه‌ های حمل و توزیع:

هزینه‌ هایی مانند حمل و نقل، بسته ‌بندی و غیره به طور مستقیم بر روی قیمت دستگاه رطوبت ساز تأثیر می‌ گذارد. به طور کل این هزینه‌ ها هر چقدر کاهش پیدا کند احتمال این که جنس مناسب تر به دست مشتری برسد بیشتر است.

رقابت:

در یک بازار سالم و رقابتی وجود رقبا می‌ تواند به تعیین نرمال قیمت دستگاه رطوبت ساز در بازار کمک کند. هر چقدر رقابت برای یک جنس بیشتر باشد تولید کنندگان تمایل دارند قیمت را کم کنند تا بتوانند مشتری بیشتری جذب کنند.

برند و کیفیت:

برند و کیفیت یک جنس نیز تأثیر زیادی در تعیین قیمت آن دارد. مصرف‌ کنندگان عموماً برای خرید برندهای معروف و با کیفیت تر تمایل بیشتری دارند و آماده‌ اند برای آنها هزینه بیشتری بپردازند که اهمیت مشهور بودن عنوان برند را در بازار می رساند.

برای آگاهی از تفاوت بخور سرد و گرم حتما روی لینک بزنید.

The price of a humidifier

The price of a humidifier

رابطه میان قیمت دستگاه رطوبت ساز و میزان فروشش:

رابطه بین قیمت دستگاه رطوبت ساز و میزان فروش معمولا با هم رابطه مستقیمی دارد. قیمت جنس هر چقدر بالاتر باشد تعداد افرادی که توانایی خرید آن را دارند کاهش می یابد، در حالی که اگر قیمت پایین تر باشد بر تعداد خریدارانی که توانایی خرید دارند افزوده می گردد.

در زمینه تحلیل اقتصادی معمولا رابطه بین قیمت دستگاه رطوبت ساز و میزان فروش به عنوان اصلی‌ ترین قاعده تعیین کننده در میان اهالی بازار مطرح می‌ شود. این رابطه قطعا در قالب قانون عرضه و تقاضا می باشد. به طور کلی، اگر قیمت یک جنس افزایش یابد، میزان تقاضا برای خرید آن کاهش خواهد یافت و در نتیجه میزان فروش نیز با کاهش همراه خواهد شد.

برعکس، اگر قیمت دستگاه رطوبت ساز کاهش یابد، میزان تقاضا برای خرید آن افزایش خواهد یافت و در نتیجه میزان فروش نیز افزایش بسیار بیشتری خواهد یافت، البته این قواعد و قوانین در پاره ای از موارد مثلا با دستکاری بازار توسط دلالان نقض هم می شود.

در بازارهای نوسانی این رابطه به طور غیر خطی نیز می‌ تواند رخ دهد، به این معنی که افزایش یا کاهش قیمت دستگاه رطوبت ساز ممکن است اثری عمده ‌تری بر روی میزان فروش جنس داشته باشد. برای مثال در برخی موارد افزایش قیمت ممکن است که موجب کاهش میزان فروش نشود بلکه نگاه مشتریان را بیشتر به سمت آن کالا جلب کند.

عوامل دیگری نیز هستند که می ‌توانند رابطه قیمت دستگاه رطوبت ساز و میزان فروشش را تحت تأثیر بسیار زیادی قرار دهند. به عنوان مثال، تبلیغات تلویزیونی، تخفیف های فصلی، رقابت با شرکای تجاری معتبر می‌ توانند تأثیر زیادی بر روی رابطه قیمت و میزان فروش یک کالا داشته باشند.

به طور خلاصه تر اگر بخواهیم بگوییم قیمت یک کالا تاثیر زیادی بر روی نگاه مشتریان دارد، اگر بازار را مورد بررسی قرار دهید متوجه خواهید شد که کالاهایی با رنج قیمت متوسط بسیار بیشتر از کالاهای ارزان و یا گران به فروش می روند و مورد استقبال مشتریان هستند.

این مورد که عرض کردیم خود به تنهایی نشان می دهد که بیشتر افراد جامعه توانایی پرداخت قیمت دستگاه رطوبت ساز متوسط را دارند، جنس گران که توانایی اش نیست و جنس ارزان هم که کیفیت ندارد، همین ها موجب می شود تا مشتری به سراغ جنسی برود که تلفیقی از قیمت و کیفیت مناسب باشد.

در حقیقت خصیصه اصلی جنس های متوسط بازار این است که در همه زمینه تعادل دارند، یعنی این که امکانات متوسط و قیمت متوسطی دارند و همین ها در نهایت موجب می شود تا نگاه مشتریانی که توانایی خرید پایینی دارند به سمت آنها جلب شود و برای پیش بردن امور خود تهیه شان کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دستگاه رطوبت ساز چیست و چرا تا این اندازه مورد توجه است؟ کلیک کنید.

دستگاه بخور و رطوبت ساز

دستگاه بخور و رطوبت ساز

تاثیر قیمت دستگاه رطوبت ساز بر میزان فروشش:

در سالیان اخیر با بحران های ارزی و تحریم شدید روبرو هستیم و همین موضوعات موجب شده است تا توانایی خرید شهروندان ایرانی به شدت کاهش پیدا کند، بسیاری از اجناس خارجی که در بازار هستند با بالا رفتن دلار بالا می روند و قدرت خرید ایرانی ها پایین می آید.

قیمت دستگاه رطوبت ساز خارجی با توجه به این که به دلار واکنش زیادی نشان می دهد و به شدت افزایش می یابد خواهان کمتری در بازار پیدا خواهد کرد و خواه و ناخواه بر میزان فروش تاثیر می گذارد چون شهروند ایرانی توانایی تهیه کردنش را ندارد.

با توجه به این موضوع، محصولات داخلی که دارای قیمت پایین تری هستند، دلیل این قیمت پایین تر هم عمدتا مشهور نبودنشان می باشد و گرنه از نظر کیفیت چندان تفاوتی با نمونه های خارجی ندارند و می توانند رقابت کنند.

قیمت دستگاه رطوبت ساز داخلی به خاطر پایین تر بودن بیشتر مورد توجه مشتریان داخلی قرار می گیرد و همین موضوع کمک می کند تا فروش بیشتری نسبت به انواع خارجی و نمونه های گران تر داشته باشند.

عمده قطعات دستگاه رطوبت ساز ایرانی در داخل تامین می شود، همین کمک می کند تا از نظر قیمت تولید کننده دستش باز باشد و بتواند بسیار منصفانه تر آن را تعیین کند، همین قیمت مناسب و مشکلاتی که وجود دارد موجب می شود میزان فروش مناسبی پیدا کند و به دست مصرف کننده نهایی برسد تا از آن جهت رفاه خود و اطرافیانش بهره ببرد.

 

در انتها

همان طور که در مقاله بالا دیدید و دانستید قیمت دستگاه رطوبت ساز با میزان فروشش رابطه مستقیم دارد، اگر قیمت پایین باشد تقاضا افزایش می یابد و اگر قیمت بالا برود توان خرید مشتریان کاهش می یابد و بر روی میزان فروش اثر منفی می گذارد.

مجموعه آلماپرایم با توجه به نیاز بازار و جلب رضایت مشتریان در کنار دستگاه تصفیه هوا محصولات با کیفیت بخور را ارائه می‌دهد تا در سلامت جامعه سهمی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *