فیلتر تصفیه هوا

فیلتر تهویه هوا چیست؟

فیلتر تهویه هوا

امروزه سیستم های تهویه مطبوع در ادارات، کارخانه ها، خانه ها و غیره به میزان فراوانی وجود دارد تا بتوانند در فصل مختلف سال برای گرم یا سرد کردن محیط های داخلی از آنها بهره ببرند، این دستگاه قطعات مهمی دارند که به آنها برای تولید هوای سالم و پاکیزه کمک می نمایند.

یکی از قطعات بسیار مهم و حیاتی در سیستم های مطبوع، فیلتر تهویه هوا می باشد که نقش تعیین کننده و موثری در تامین هوایی پاک و به دور از آلودگی برای فضاهای داخلی بازی می کند تا افراد حاظر بتوانند بهتر در فضایی سالم بر روی کار خود تمرکز کنند.

برای این که با فیلتر تهویه هوا بیشتر از قبل آشنا شوید و بدانید که چه نقشی در سیستم های تهویه مطبوع ایفا می نماید ما را در ادامه این مقاله همراهی نمایید تا با ارائه توضیحاتی هر چند کوتاه به آگاه شدن شما خواننده عزیز و گرامی کمک هر چند کوچکی نماییم.

فیلتر تهویه هوا چیست؟

فیلتر تهویه هوا، یک قطعه مهم در سیستم تهویه مطبوع است که هدف اصلی آن تصفیه هوای ورودی به فضای داخلی ساختمان می باشد. این فیلتر ذرات معلق در هوا مانند گرد و غبار، آلودگی های میکروبی و عوامل آلرژی زا را کاهش می ‌دهد و کیفیت هوای داخل ساختمان را در حد مطلوب بهبود می‌ بخشد.

معمولا سیستم های تهویه ای که به فیلتر تهویه با کیفیت تر دسترسی دارند برای افراد حساس به آلرژی کارایی بالاتری خواهند داشت و می توانند به حفظ سلامت آنها در زمان کار و استراحت کمک بسیار بزرگی نمایند تا دچار مشکل نشوند.

استفاده از فیلتر تهویه هوا به فروشگاه‌ ها، دفاتر کار، خانه ‌ها و سایر مکان‌ های عمومی کمک می‌ کند تا هوای داخلی سالم‌ تر و تمیزتری داشته باشند. علاوه بر این با استفاده از فیلتر هوا کارایی سیستم تهویه مطبوع و طول عمر دستگاه‌های تهویه هوا نیز بهبود می ‌یابد.

بهتر است این فیلترها به طور دوره ‌ای تعویض شوند تا از عملکرد بهینه آنها بتوانید برخوردار شوید، فیلترهایی که کثیف شده و سرویس نشوند قادر نخواهند بود تا هوای با کیفیتی را در اختیار شما بگذارند تا آسوده به کار و زندگی تان برسید.

 

برای دیدن و خرید انواع فیلتر تصفیه هوا حتما روی لینک بزنید.

انواع فیلتر تهویه هوا

انواع فیلتر تهویه هوا

انواع فیلتر های تهویه هوا:

فیلتر تهویه هوا در اصل برای حذف ذرات آلرژی زا، آلاینده های معلق در هوا، بوهای ناخوشایند و سبک کردن غلظت هوا در مواردی مانند دود، عوامل میکروبی و ویروس ها، گرد و غبار و ذرات دیگری که ممکن است وجود داشته باشند استفاده می ‌شوند. بعضی از فیلترهای تهویه هوا عبارتند از:

فیلتر هپا:

این نوع فیلترها از طریق گرفتن 99.97 درصد ذرات با اندازه بالای 0.3 میکرومتر توانایی دارند تا ذرات معلق در هوا ذرات دود ، گرد و غبار را از هوا کاملا حذف کنند. هپا به معنی تصفیه هوا می باشد و این فیلترها در بیمارستان‌ ها، اتاق‌ های عمل و محیط‌ های صنعتی که نیاز به هوای پاک و تمیز دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

فیلتر کربن فعال:

این نوع فیلترها هوای خروجی را از گازها، بوهای ناخوشایند، ترکیبات شیمیایی نیتروژنی و مواد شیمیایی مضر تصفیه می ‌کنند. فیلتر تهویه کربن فعال معمولاً در دستگاه‌ های تهویه هوا با شبکه تهویه هوایی عمودی و یا افقی استفاده می ‌شود.

فیلتر الکترواستاتیک:

این نوع فیلترها با استفاده از بار الکتریسیته ساکن ذرات را جذب و حبس می ‌کنند. این فیلترها برای حذف ذرات ریز پلوتونیوم و ذرات معدنی بسیار کوچک موجود در کارگاه های صنعتی به عنوان فیلتر تهویه مورد استفاده قرار می ‌گیرند. قدرت جذب این فیلتر تا 0.1 میکرون است و ذرات ریز آلاینده هوا همچون ویروس و باکتری را جذب خود میکنند.

فیلتر یو وی سی:

این نوع فیلتر تهویه هوا با استفاده از تابش ماوراء بنفش یو وی قدرتمند ویروس ‌ها و باکتری‌ ها را کاملا نابود می‌ کند. این فیلترها در بیمارستان‌ ها، آزمایشگاه‌ ها و محیط های حساس استراتژیک استفاده می ‌شوند.

فیلتر الکترونیکی:

این نوع فیلترها با استفاده از بارگذاری و شارژ الکترواستاتیک، ذرات را از هوا حذف می‌ کنند. ذرات باردار در فیلتر به هم چسبیده و در اثر الکتریسیته خواص الکترواستاتیکی را از دست می ‌دهند و از هوا جدا می ‌شوند. این فیلترها ساده ‌تر و سبک ‌تر از فیلترهای هپا هستند و در دستگاه‌ های خانگی یا کاربردهای صنعتی دیگر استفاده می‌ شوند.

همچنین، بسیاری از سیستم‌ های تهویه هوای صنعتی و تجاری ممکن است از ترکیبی از این فیلترها استفاده کنند تا بهترین کارایی را برای تصفیه هوا داشته باشند، این بستگی به نوع سیستم تهویه ای دارد که مصرف کننده برای امورات مربوط به خود خریداری می نماید.

فیلتر های تهویه هوا چه کاربردهایی دارد؟

فیلتر تهویه هوا کاربردهای متعددی دارد و معمولا بر اساس نوع این کاربردها متفاوت است برای آشنایی شما خواننده گرامی به بعضی از این کاربردها اشاره می نماییم که عبارتند از:

تصفیه هوا:

فیلتر تهویه هوا علائم آلرژی را به شدت کاهش داده و ذرات مضر، بو و ویروس و باکتری، ذرات گرد وغبار را از هوا حذف می‌ کند. این فیلترها در خانه‌ ها، دفاتر کار و سایر محیط‌ های داخلی استفاده می‌ شوند تا هوای تنفسی را تمیز کنند.

حفاظت از تجهیزات:

در صنایعی که نیاز به هوای تمیز و بدون ذرات مضر است وجود فیلترهای تهویه هوا برای حفاظت از تجهیزات و دستگاه‌ ها ضرورت دارد. ذرات خارجی ممکن است باعث خرابی و کاهش عمر تجهیزات شوند، استفاده از فیلترها به طور موثر از این مشکلات جلوگیری می ‌کند.

کنترل عفونت‌ ها در بیمارستان‌ ها:

در بیمارستان‌ ها و مراکز بهداشتی، فیلتر تهویه هوا برای کنترل عفونت‌ ها و جلوگیری از شیوع بیماری‌ های هوازی مورد استفاده قرار می‌ گیرند. این فیلترها می‌ توانند ویروس‌ها و باکتری‌ها را از هوا حذف کنند و محیط بیمارستان را برای بیماران سالم تر نمایند.

Air conditioning filter

Air conditioning filter

مزایای استفاده از فیلتر های تهویه هوا:

استفاده از فیلتر های تهویه هوا در محیط‌ های داخلی مزیت های زیادی دارد و فرصتش نیست تا به همه آنها در این مقاله اشاره نماییم، برای همین به بعضی از مهم ترین هایش می پردازیم تا نگاه شما خواننده گرامی را نسبت به آنها تغییر دهیم که عبارتند از:

بهبود کیفیت هوا:

فیلتر تهویه هوا کمک می ‌کند که هوای محیط داخلی از ذرات ریز گرد و غبار، باکتری‌ ها، ویروس‌ ها و دیگر آلودگی‌ های هوا تصفیه شود. این فیلترها عمدتا از الیاف مختلفی تشکیل شده‌ اند که باعث جذب بیشتر آلودگی‌ ها می ‌شوند و در نتیجه هوای تمیز‌تری را ارسال می‌ کنند.

بهبود سلامتی:

فیلتر تهویه هوا با حذف آلودگی‌های موجود در هوا می ‌تواند بهبود سلامتی افرادی که در محیط‌ های داخلی زندگی و فعالیت می ‌کنند را فراهم آورد. افرادی که مستعد آلرژی‌ ها، آسم و بیماری ‌های این چنینی هستند به کمک فیلتر تهویه هوا می توانند راحت نفس بکشند و زندگی کنند.

حفظ عملکرد دستگاه‌ های تهویه هوا:

استفاده از فیلترهای تهویه هوا منجر به کاهش تجمع گرد و غبار در دستگاه‌ های تهویه هوا می ‌شود که به دستگاه‌ ها کمک می‌ کند به طور مؤثرتر کار کنند و عمر مفید آنها افزایش یابد که در دراز مدت این مورد خود را نشان خواهد داد.

 

در انتها

همان طور که در مقاله بالا دیدید و دانستید فیلتر تهویه هوا در سیستم های تهویه مطبوع نقشی اساسی مهم برای تصفیه هوایی که قرار است وارد محیط های داخلی شود ایفا می کنند تا افرادی که در این جور جاها حضور دارند با خیالی راحت و آسوده مشغول کار و فعالیت خود شوند.

فیلتر تصفیه هوا بخش مصرفی این دستگاه می‌باشد که بایستی در زمان مشخص تعویض گردد انواع فیلترهای آلماپرایم قادر به حذف انواع آلودگی های محیط داخل تا2.5 میکرون میباشند که با خدمات پس از فروش 10 ساله و تامین فیلتر بزرگترین دغدغه مشتریان هنگام خرید دستگاه تصفیه هوا را برای همیشه حل کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *