فیلتر تصفیه هوا

مزایای استفاده از فیلتر هوا متری چیست؟

فیلتر هوا متری

امروزه سیستم های تهویه همه جا مورد استفاده قرار می گیرند، به خصوص در شهرهایی که گرم و خشک هستند نمی توان زندگی روزانه را بدون آنها تصور کرد، این سیستم ها کمک می کنند تا افراد در رفاه باشند و بهتر بر روی کار خود متمرکز شوند.

این سیستم ها معمولا دارای قطعات مهمی هستند که نقش حیاتی را در تصفیه بهتر هوا ایفا می نمایند، یکی از این قطعات فیلتر هوا متری می باشد که وجودش موجب می شود تا ذرات ریز و آلودگی ها جذب شود و راه خود را به محیط های داخلی باز نکند.

برای این که بیشتر با فیلتر هوا متری آشنایی پیدا کنید ابتدا توضیح می دهیم که چیست و سپس مدت زمانی که باید تعویض شود را خواهیم گفت و در نهایت به مزیت های استفاده از آن اشاره می کنیم تا شما خواننده عزیز و گرامی نسبت در این مورد به آگاهی کافی برسید.

 

فیلتر هوا متری چیست؟

فیلتر هوای متری قطعه ای است که در سیستم ‌های تهویه مطبوع هوا و سیستم‌ های تهویه مکانیکی به کار گرفته می شود. هدف استفاده از این فیلتر هوا، حذف ذرات معلق در هوا است تا منجر به افزایش کیفیت هوای محیط های داخلی شود.

زمانی که هوا وارد سیستم تهویه می‌ شود به دلیل وجود فیلتر هوا متری، ذرات موجود در آن تصفیه می‌ شوند. ضمنا این فیلتر به واسطه ساختار خود می ‌تواند ذرات جامد، مثل گرد و غبار، خاک، گرده گیاهان و غیره را از هوای عبور کرده از سیستم حذف کند.

فیلتر هوا متری عموماً از الیاف مصنوعی نظیر پلی ‌استر یا الیاف شیشه ‌ای ساخته شده و به صورت لایه‌ ای در سیستم تهویه هوا قرار می ‌گیرد. این لایه‌ها باعث افزایش سطح تماس با هوا می ‌شوند و کمک می کنند ذرات میکروسکوپی جذب شوند.

بسته به نوع کاربرد و نیازمندی‌ ها، فیلتر هوای متری در درجه‌ های مختلفی مانند میرور یا PM سطح بندی می‌ شوند. هر چه عدد رتبه‌ بندی بیشتر باشد بیانگر کارایی و بازدهی بیشتر در حذف ذرات است و بهتر است افراد حساس به آلرژی به این نکته مهم توجه بیشتری داشته باشند.

 

 

Air meter filter

Air meter filter

برای دیدن و خرید انواع فیلتر تصفیه هوا حتما روی لینک بزنید.

 

فیلتر هوای متری هر چند وقت یک بار باید سرویس شود؟

فیلتر هوای متری در سیستم تهویه مطبوع باید به طور منظم سرویس شود و زمان سرویس آن به عوامل مختلفی وابسته می ‌باشد. در زیر برخی از این عوامل را بررسی خواهیم کرد.

نوع فیلتر:

انواع مختلفی از فیلتر هوا متری با کیفیت متفاوت برای تهویه مطبوع وجود دارد. فیلترهای از نوع پیستونی، پلی پروپیلن و الکترواستاتیک معمولاً بهترین عملکرد را ارائه می ‌دهند و قابلیت جمع‌آوری ذرات ریز محیط را دارند. انواع مختلف معمولا نیاز به تمیز کردن در بازه زمانی مختلف دارند و باید این مورد را در نظر گرفت.

محیط و شرایط محیطی:

مقدار ذرات گرد و غبار موجود در محیط، شرایط آب و هوایی و ترشحات شیمیایی می ‌توانند عمر فیلتر هوا متری را تحت تأثیر قرار دهند. به طور کلی، در محیط‌ های بسیار آلوده به گرد و غبار و رطوبت بالا نیاز به تعویض بیشتری می باشد.

تراکم استفاده:

میزان استفاده از فیلتر هوا متری نیز می‌ تواند تأثیر بزرگی بر طول عمر آن داشته باشد. در صورت استفاده روزانه و مداوم از تهویه مطبوع، فیلتر هوا باید در عرض 2 تا 3 ماه تعویض شود. اما در صورت استفاده کمتر می‌ توان بین 6 تا 12 ماه فیلتر را تعویض کرد.

راهنمای سازنده:

هر نوع فیلتر هوایی دارای دفترچه راهنمایی از سازنده می ‌باشد که مشخص می‌ کند چه زمانی باید فیلتر را تعویض کرد. این راهنماها حاوی توصیه‌ ها و دستورالعمل‌ هایی برای نصب، استفاده و تعویض فیلتر می ‌باشند. بهتر است در هنگام خرید فیلتر، این راهنماها را دقیقا مطالعه و بر اساس آنها عمل کنید تا به خوبی از مزیت های فیلتر بهره مند شوید.

مزایای استفاده از فیلتر هوای متری:

استفاده از این فیلترها با توجه به نوع و کیفیت مزیت های زیادی دارد و معمولا برای بهبود کیفیت هوای محیط های داخلی از آنها بهره برده می شود که بعضی از این مزایا عبارتند از:

بهبود کیفیت هوا:

فیلتر هوا متری کمک می کند تا ذرات مختلف از هوا جذب شود و به صورت سالم در اختیار استفاده کنندگان سیستم های تهویه مطبوع قرار بگیرد، به کمکش کیفیت هوای محیط بهبود می‌ یابد و افراد حساس به آلرژی راحت تر نفس می کشند.

حفاظت از تجهیزات:

ذرات معلق در هوا می ‌توانند به تجهیزاتی که در محیط های تجاری و صنعتی وجود دارند آسیب جبران ناپذیر برسانند، اما وجود فیلتر هوا متری موجب می شود تا کاملا جذب شوند و یک هوای سالم در اختیار تجهیزات گران قیمت صنعتی قرار بگیرد.

بهبود بازدهی سیستم تهویه:

حذف ذرات معلق در هوا باعث می ‌شود تا سیستم تهویه هوا به طور بهتری کار کند و بازدهی و عملکرد آن بهبود یابد، اگر گرد و خاک به بخش های مختلف دستگاه برسد ممکن است موجب از کار افتادنش شود ولی وجود فیلتر هوا متری این مشکل را حل می کند و موجب طول عمر تجهیزات تهویه می شود.

جلوگیری از ورود حشرات و حیوانات کوچک به داخل فضاها:

مورد دیگری که معمولا در هوا وجود دارد حشرات ریز هستند که از هر روزنه ای استفاده می کنند تا خود را به فضاهای داخلی برسانند و موجب آزار افراد حاضر در آنجا شوند. فیلتر هوا متری جلوی این موجودات موذی را هم به خوبی می گیرد و هوایی عاری از آنها را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

کاهش خطر ابتلا به بیماری های ناشی از هوای آلوده:

وجود فیلتر هوا متری بر روی سیستم های تهویه کمک می کند تا ویروس ها و قارچ ها نتوانند خود را به فضاهای داخلی برسانند و موجب بیماری افرادی شوند که به مدت طولانی آنجا مشغول فعالیت و استراحت هستند.

مطالعه بیشتر در این زمینه: فیلتر تهویه هوا چیست؟

خرید و قیمت فیلتر هوا متفرقه

خرید و قیمت فیلتر هوا متفرقه

بهبود سلامت افراد حاضر از آلرژی ها و حساسیت های تنفسی:

اگر هوای فضاهای داخلی دچار آلودگی باشد افرادی که نسبت به ریزگردها و گرده گیاهان حساسیت دارند دچار مشکلاتی خواهند شد و فیلتر هوا با جذب این موارد کمک می کند تا هیچ مشکلی برای افراد حاضر در فضاها پیش نیاید.

بهبود کیفیت خواب افراد زمان استراحت:

اگر فیلتر هوا متری هوایی با کیفیت را به فضاهای داخلی منازل و هتل ها ارسال کند بر روی بهتر شدن خواب افراد حاضر در آنجا تاثیر خواهد گذاشت و کمک می کند تا حس آرامش بیشتری داشته باشند و برای فعالیت هایشان در آینده مهیا شوند.

کاهش میزان بوهای ناخوشایند در فضاهای داخلی:

یکی از دیگر مواردی که فیلتر هوا متری قادر به رفعش می باشد جذب بوهای ناخوشایند است تا راه خود را به فضاهای داخلی باز نکنند و موجب اذیت افرادی که در آنجا مشغول کار و فعالیت هستند نشوند. این فیلترها به علت چند لایه بودن به راحتی از پس این مورد بر می آیند و کمک می کنند تا هوایی مطلوب در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد.

 

در انتها

همان طور که در مقاله بالا دیدید و فهمیدید وجود فیلتر هوا متری در سیستم های تهویه کمک می کند تا ذرات آلوده، گرد و غبارها، ویروس ها و غیره به راحتی راه خود را به فضاهای داخلی باز نکنند و افراد حاظر در آنجا از کیفیت هوای مطلوبی برخوردار شوند.

آلماپرایم با ضمانت 18 ماهه محصولات، خدمات پس از فروش 10 ساله و تامین فیلتر بزرگترین دغدغه مشتریان هنگام خرید دستگاه تصفیه هوا را برای همیشه حل کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *