بهترین دستگاه بخور سرد

چرا دستگاه رطوبت ساز خارجی گران تر از انواع داخلی است؟

دستگاه رطوبت ساز خارجی

در بازار فروش محصولات و تجهیزات مخصوص بهبود کیفیت رطوبت هوا معمولا اجناس خارجی از دیگر کشورها هم وجود دارد که در کنار محصولات داخلی، علاقمندان می توانند تهیه کنند تا مزایای کیفیت و تکنولوژی هایش بهره مند شوند.

دستگاه رطوبت ساز خارجی یکی از دستگاه هایی است که بسیاری از ایرانی ها که در مناطق گرم و خشک زندگی می کنند آن را برای بهبود کیفیت هوای محیط های داخلی خود تهیه می نمایند تا بتوانند بسیار بهتر نفس کشیده و دچار مشکلات مربوط به خشکی هوا نشوند.

دستگاه رطوبت ساز خارجی معمولا بسیار گران تر از انواع داخلی به دست مشتریان ایرانی می رسد، شاید بعضی از افراد فکر کنند که به خاطر کیفیت بالای آنها می باشد، کیفیت اثر دارد اما عوامل دیگری هم هستند که تعیین کننده می باشند که در ادامه این مقاله برایتان خواهیم گفت.

 

چرا اکثر مردم به دستگاه رطوبت ساز خارجی علاقه دارند؟

به هر حال، می ‌توان گفت که دلایل علاقه مردم به یک جنس خارجی برای هر فرد متفاوت است و می ‌تواند به عوامل اقتصادی، فرهنگی، شخصی و سایر عوامل بستگی داشته باشد. بعضی از مهم ترین این عوامل عبارتند از:

* نوآوری و تنوع بیشتر محصول خارجی

* اعتبار بالای برند

* ظاهر زیبا و شکیل برند خارجی

* تکنولوژی های پیشرفته تر دستگاه رطوبت ساز خارجی

* تحت تاثیر روند مصرف جهانی

* چشم هم چشمی با دوستان و فامیل ها

* و غیره


برای کسب اطلاعات کافی در زمینه ی بهترین دستگاه بخور سرد حتما روی لینک رنگی بزنید.

External humidifier

External humidifier

دلایل گران تر بودن دستگاه رطوبت ساز خارجی نسبت به انواع داخلی:

البته دلایل زیادی وجود دارد که دستگاه رطوبت ساز خارجی بسیار گران تر از انواع داخلی به دست مشتری ایرانی می رسد، بخشی از این دلایل به کیفیت ربط دارد اما دلایل زیاد دیگری نیز دخیل هستند که در ادامه برای شما خواننده عزیز بیان خواهیم کرد که عبارتند از:

تعرفه ‌ها و مالیات ‌ها:

برخی از کشورها در مقابل واردات دستگاه رطوبت ساز خارجی از کشورهای دیگر تعرفه های بالا و مالیات های زیادی را معمولا اعمال می کنند که این موضوع باعث افزایش قیمت محصولات خارجی می شود.

دلیل عمده این سیاست را خیلی ها جهت حمایت از محصولات داخلی آن کشور می دانند تا مشتری داخلی رو به استفاده از صنعت داخلی بیاورد، البته این شیوه فقط در کشور ما مرسوم نیست و بسیاری از کشورهای دیگر از این روش استفاده می کنند تا از صنایع داخلی خود به نحو احسن حمایت نمایند.

هزینه حمل و نقل:

دستگاه رطوبت ساز خارجی برای رسیدن به بازارهای داخلی باید مسافت های طولانی ای را طی کند. معمولا هزینه حمل و نقل بین المللی برای اجناس خارجی بالاست و این باعث افزایش قیمت محصول می شود. ضمنا حمل و نقل بسته به این که با هواپیما، قطار یا تریلی باشد هزینه های متفاوتی دارد و می تواند قیمت دستگاه رطوبت ساز را در میان بازرگانان مختلف که آن را وارد کرده اند دچار تفاوت نماید.

تغییرات نرخ ارز:

در برخی از کشورها، تغییرات نرخ ارز می تواند تأثیر زیادی بر قیمت دستگاه رطوبت ساز خارجی داشته باشد. اگر ارزش پول محلی نسبت به ارزهای خارجی کاهش یابد، هزینه خرید اجناس خارجی افزایش می یابد.

در کشور ما در سال های اخیر نوسان ارزی بسیار شدیدی وجود دارد و همین موضوع باعث شده تا بر روی تمامی اجناس خارجی به خصوص رطوبت سازهای وارداتی اثر بگذارد و گران تر از حد معمول به دست مشتری نهایی برسد.

هزینه مواد اولیه:

برخی دستگاه رطوبت ساز خارجی مواد اولیه گران ‌تری نسبت به محصولات داخلی دارند. هزینه بیشتر مواد اولیه باعث افزایش قیمت نهایی محصول می شود تا بسیار گران تر به دست مصرف کننده نهایی برسد.

البته گران تر بودن مواد اولیه با کیفیت نیز رابطه مستقیم دارد وگرنه چه بسیار اجناس چینی هستند که به واسطه کیفیت پایین، قیمت بالایی در بازار داخلی ندارند و می توان آنها را بسیار ارزان تر از حد معمول تهیه کرد و استفاده نمود.

محدودیت‌ های تجاری:

انتقال دستگاه رطوبت ساز خارجی به بازار داخلی ممکن است با محدودیت‌ های تجاری و قراردادهای دوجانبه همراه باشد. هزینه این محدودیت‌ ها بر عهده صادر کننده معمولا قرار می‌ گیرد و باعث افزایش قیمت محصول می شود.

صادر کننده برای این که بتواند هزینه های مازاد خود را جبران کند مجبور می شود تا قیمت اجناس را افزایش دهد که معمولا این موضوع موجب گران تر رسیدن به دست مصرف کننده نهایی خواهد شد، البته افرادی که بودجه بالایی دارند این موضوع برایشان چندان اهمیت ندارد.

هزینه تبلیغات:

تولید کنندگان دستگاه رطوبت ساز خارجی به منظور تبلیغ و فروش محصولات خود در بازارها باید تبلیغات مناسبی را در کشور هدف انجام دهند. این هزینه ها معمولاً به قیمت محصول اضافه می شوند تا بسیار گران تر به دست مشتری ایرانی برسند.

البته در مقیاس کلی این هزینه ها برای فروش بیشتر تولید کننده خارجی ضرورت دارد و چون می داند که بر روی میزان فروش بیشتر محصولاتش اثر خواهد گذاشت با کمال میل این هزینه را می کند اما این هزینه را در پاره ای از اوقات از مشتریان با افزایش قیمت محصولاتش می گیرد.

The best external humidifier

The best external humidifier

دانش فنی و فناوری:

برخی از کشورها به دلیل تکنولوژی پیشرفته توانایی تولید محصولات با کیفیت و بهتری را دارند. دستگاه رطوبت ساز خارجی که از تکنولوژی های پیشرفته استفاده می کنند معمولاً قیمت بالاتری نسبت به نمونه داخلی دارند.

البته نمونه های داخلی هم در زمینه تکنولوژی پیشرفت داشته اند اما نمونه های خارجی در بعضی از زمینه ها پیشروتر هستند و همین بر روی قیمت نهایی شان در بازار اثر می گذارد و بسیار گران تر به دست مصرف کننده ایرانی علاقمند به آنها می رسد.

تقاضای بازار:

در برخی از بازارها، تقاضا بیشتر از عرضه است. این موضوع باعث افزایش قیمت دستگاه رطوبت ساز خارجی می شود، که در نتیجه این اجناس خارجی نسبت به محصولات داخلی گران تر به دست مصرف کننده نهایی می رسند.

البته در این میان دلال ها هم تاثیر دارند و از شرایط و موقعیت بازار استفاده می کنند تا سود بیشتری را راهی جیب خودشان نمایند، اگر تولید کننده خارجی نمایندگی داشته باشد و دست دلال ها را در کشور ما قطع نماید به طور قطع رطوبت ساز خارجی مناسب تر به دست مصرف کننده ایرانی خواهد رسید.

هزینه تحقیق و توسعه:

تولید کنندگان دستگاه رطوبت ساز خارجی برای بهره برداری از تحقیق و توسعه و موفقیت های قبلی خود هزینه های زیادی می کنند. این هزینه ها معمولا بر روی قیمت نهایی محصولاتشان اضافه می شوند.

در حقیقت این هزینه بخشی از بودجه توسعه تکنولوژی این شرکت ها را تامین می کند تا در آینده بتوانند دستگاه های رطوبت ساز مدرن تری را روانه بازارهای مصرف بین المللی نمایند و علاقمندان مربوط به خود را تحت تاثیر کیفیت محصولاتشان قرار دهند.

 

در انتها

همان طور که در مقاله بالا دیدید و دانستید گران تر بودن دستگاه رطوبت ساز خارجی در بازار داخلی کشورمان فقط به واسطه کیفیت بالایش نیست، بلکه بعضی عوامل مانند حق گمرک، کمیسیون دلال ها و غیره نیز دخیل هستند تا گران تر به دست مشتریان ایرانی علاقمند به این اجناس برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *