فیلتر تصفیه هوا

دلایل مهم تعویض فیلتر هوا در سیستم های تهویه مطبوع

دلایل مهم تعویض فیلتر هوا در سیستم های تهویه مطبوع

یکی از مواردی که در سیستم های تهویه مطبوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است تعویض فیلتر هوا می باشد، این فیلترها وظیفه تصفیه هوای ورودی به فضاهای داخلی را بر عهده دارند و اگر به وظیفه خود درست عمل نکنند مشکلاتی را رقم خواهند زد.

تعویض فیلتر هوا اگر به موقع اتفاق بیفتد کمک خواهد کرد تا هوایی به دور از آلودگی در اختیار افراد استفاده کننده از سیستم تهویه مطبوع قرار بگیرد، همین خود به تنهایی ثابت می کند که تعویض به موقع این فیلترها تا چه اندازه از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای این که شما خواننده عزیز و گرامی بیشتر با تعویض فیلتر هوا در سیستم تهویه مطبوع آشنایی پیدا کنید، دلایل مهم را در این زمینه نام برده و توضیحاتی پیرامونش ارائه می دهیم تا بیشتر از قبل پی به اهمیت وجودش در این سیستم ها ببرید.

برای دیدن و خرید انواع فیلتر تصفیه هوا حتما روی لینک بزنید.

برای تعویض فیلتر در سیستم تهویه باید به چه کسانی مراجعه کرد؟

برای تعویض فیلتر هوا در سیستم‌ های تهویه مطبوع معمولاً به افراد و شرکت‌ های حرفه ‌ای که در این زمینه خدمات تعمیر و نگهداری ارائه می دهند باید مراجعه ‌شود. این افراد معمولاً به عنوان تکنسین به اندازه کافی از این سیستم ها شناخت دارند و می توانند کمک حالتان باشند.

همچنین می ‌توانید شرکت ‌های تعمیر و نگهداری در منطقه خود را بیابید و خدمات تعویض فیلتر هوا را از آنها درخواست کنید. ضمنا اکثر تولید کنندگان و توزیع کنندگان تجهیزات تهویه مطبوع نیز خدمات تعمیر و نگهداری را ارائه می ‌دهند تا رضایت مشتریانشان بیشتر را جلب نمایند.

آیا تعویض فیلتر هوا تاثیری روی کیفیت هوا دارد؟

قطعا تعویض فیلتر هوا در سیستم تهویه مطبوع تاثیر مهمی بر روی کیفیت هوا دارد. فیلتر هوا مسئول حذف ذرات ریز و آلودگی‌ ها از هوای ورودی به سیستم تهویه مطبوع است. با گذشت زمان و استفاده مداوم، فیلتر هوا کثیف و نامناسب می‌ شود و قدرت تصفیه آلودگی‌ ها را از دست می ‌دهد.

تعویض منظم و به موقع فیلتر هوا می‌ تواند کیفیت هوای داخلی را بهبود ببخشد، ضمنا با تعویض منظم، این امکان وجود دارد که آلاینده‌ ها و آلودگی‌ ها از سیستم تهویه خارج شده و نبود آنها در فیلتر باعث افزایش کیفیت هوا و بهبود سلامتی افراد شود.

همچنین تعویض فیلتر هوا به صورت منظم ممکن است بر تنظیمات دیگر سیستم تهویه اثر مثبت بگذارد. فیلتر کثیف می ‌تواند باعث بار بیشتر بر روی سیستم تهویه شده و راندمان آن را کاهش دهد. لذا، تعویض منظم فیلتر بعلاوه نظافت دوره‌ ای بخش های دیگر سیستم تهویه به بهبود راندمان سیستم کمک شایان توجهی می کند.

آیا تعویض فیلتر هوا تاثیری روی کیفیت هوا دارد؟

هر چند وقت یک بار باید اقدام به تعویض فیلتر هوا در تهویه مطبوع کرد؟

بسته به نوع و کیفیت فیلتر هوا و میزان آلودگی هوا در منطقه شما باید فیلتر هوای سیستم تهویه مطبوع خود را تعویض کنید. به طور کلی، توصیه می‌ شود هر 3 تا 6 ماه یک بار فیلتر هوا را کاملا تعویض یا سرویس کنید تا کیفیت هوای خوبی را در فضای داخلی دریافت کنید.

همچنین، در شرایط خاص مانند آلودگی شدید هوا در مناطقی مثل سیستان و بلوچستان یا خوزستان، ممکن است نیاز به تعویض مکرر فیلتر هوا داشته باشید. همچنین بهتر است به توصیه‌ های سازنده سیستم تهویه مطبوع خود نیز در این زمینه دقیقا توجه نمایید.

مطالعه بیشتر: فیلتر هوا متری

دلایل مهم تعویض فیلتر هوا در سیستم های تهویه مطبوع:

تعویض فیلتر هوا در سیستم ‌های تهویه مطبوع بسیار مهم است که به صورت مفصل می ‌توان به آنها اشاره کرد اما از آن جایی که در این مقاله محدودیت داریم به ذکر چند مورد مهم تر اکتفا می کنیم تا شما خواننده عزیز و گرامی به صورت مختصر با آنها آشنایی پیدا کنید، که عبارتند از:

افزایش کیفیت هوا:

تعویض فیلتر هوا باعث حفظ و بهبود کیفیت هوایی که توسط سیستم‌ های تهویه مطبوع به محیط های داخلی ارسال می گردد خواهد شد. فیلتر هوا به عنوان محافظی در برابر ذرات آلودگی نظیر گرد و غبار، گرده گیاهان، ذرات معلق‌ و مواد آلرژی زا عمل می کند و اجازه نمی‌ دهد این آلودگی‌ ها راه خود را به محل کار و استراحت افراد باز کنند.

همچنین فیلتر تازه کمک می کند تا هوایی تصفیه شده و سالم تر به محیط های داخلی برسد، افرادی که دچار مشکلات تنفسی هستند به واسطه وجود این هوا مشکلاتشان افزایش نخواهد یافت و می توانند به راحتی به انجام فعالیت های مربوط به خود بپردازند.

کاهش هزینه‌های تعمیرات و نگهداری:

تعویض فیلتر هوا در سیستم تهویه از داخل آلودگی ‌های معلق را جمع‌ آوری و آنها را جذب می ‌کند. به مرور زمان، آلودگی‌ های معلق در فیلتر انباشته و باعث محدود شدن جریان هوای مربوط به سیستم می‌ شوند. این باعث افت قدرت یا کارایی سیستم تهویه می‌ شود و در نتیجه هزینه زیادی برای تعمیرات و نگهداری سیستم به وجود می‌ آید. با تعویض منظم فیلتر جریان هوا به خوبی حفظ می ‌شود و هزینه‌ های تعمیرات تا حد زیادی کاهش می‌ یابد.

دلایل مهم تعویض فیلتر هوا در سیستم های تهویه مطبوع:

حفظ بازدهی سیستم:

تعویض فیلتر هوا یکی از عواملی است که بر بازدهی سیستم تهویه مطبوع تاثیر می‌ گذارد. با فیلتر تمیز، سیستم بدون مشکل و فشار مضاعف بر روی خود می تواند به فعالیت بپردازد و هوای با کیفیتی را به محیط های داخلی بفرستد.

اگر فیلتر به موقع تعویض نشود بر روی قطعات مهمی مثل موتور و کمپرسورها بیش از اندازه فشار می آید و ممکن است در فصل هایی مثل تابستان که دستگاه بیشتر روشن است ناگهان دچار ایراد فنی شود و از کار بیفتد که به ضرر استفاده کننده سیستم تهویه تمام خواهد شد.

حفظ سلامتی بیشتر مصرف کننده ها:

تعویض فیلتر هوا می ‌تواند به خصوص برای افرادی که حساسیت‌ های فصلی یا آسم دارند بسیار مفید باشد. فیلترهای هوا علاوه بر حذف ذرات معلق، می ‌توانند جلوی بسیاری از ویروس ها و باکتری ها را بگیرند تا بر روی سلامت افراد تاثیر منفی نگذارند.

همچنین هوای تمیز و تازه می‌ تواند بر روی عملکرد شخصی افراد تأثیر مثبت بگذارد. وجود هوای تمیز و مناسب میزان اکسیژن مورد نیاز برای مغز و بدن را به شدت بالا می‌ برد و باعث افزایش تمرکز و عملکرد بهتر در افراد زمان فعالیت می گردد.

اگر مردم می دانستند که یک تعویض فیلتر به موقع تا چه اندازه بر روی سلامتشان اثر دارد قطعا به هیچ عنوان این قدر در این مورد تنبلی نمی کردند و با تعویض به موقعش سلامت خود و افرادی که دوست دارند را بیشتر از قبل تضمین می کردند.

در نتیجه، تعویض فیلتر هوا در سیستم‌ های تهویه مطبوع دارای اهمیت بسیار زیادی است، زیرا تضمین می‌ کند که هوای تمیزی به دست مصرف کنندگان برسد، اگر در این زمینه سررشته ندارید، حتما به سراغ افراد خبره ای که کارشان این است بروید و کمک بگیرید تا سیستم های تهویه تان بهتر از قبل به انجام وظیفه بپردازد و موجب بهبود کیفیت هوای محیط های داخلی تان شود.

 

در انتها

همان طور که در مقاله بالا دیدید و دانستید تعویض فیلتر هوا در سیستم تهویه مطبوع بسیار مهم است و می تواند به بهبود کارکرد کل سیستم و سالم ماندن بیشتر افراد مصرف کننده کمک زیادی بکند، اگر توانایی تعویض فیلتر را به تنهایی ندارید به شرکت هایی که این خدمات را ارائه می دهند مراجعه نمایید.

فیلتر تصفیه هوا جزء مصرفی این محصول است و بایستی در زمان مشخص شده تعویض گردد، تامین فیلتر در هر زمان با قیمت مناسب یکی از دغدغه های این محصول است که آلماپرایم با ضمانت 18 ماهه محصولات، خدمات پس از فروش 10 ساله و تامین فیلتر بزرگترین دغدغه مشتریان هنگام خرید دستگاه تصفیه هوا را برای همیشه حل کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *