آلماپرایم, تصفیه هوا, علمی

دستگاه تصفیه هوا، راهی برای فرار از آلزایمر

تاثیر هوای آلوده بر مغز

آلزایمر و آلودگی هوا چه ارتباطی با هم دارند.ذرات فلزی که به مغز می رسند می توانند مستقیماً به نورون ها آسیب برسانند. این ذرات می توانند با اختلال در تنظیم فعالیت میکروگلیا و سلول های ایمنی مغز، آسیب های گسترده ای را وارد کنند. میکروگلیا ممکن است مزاحمان را با عوامل بیماری زا اشتباه گرفته و مواد شیمیایی را برای از بین بردن آنها آزاد کند. این مواد شیمیایی می توانند تجمع کرده و باعث التهاب شوند والتهاب مزمن در مغز در تخریب سلول های عصبی دخیل است. ذرات همچنین ممکن است از طریق جریان خون به مغز آسیب برسانند. تحقیقات نشان می دهد که ذرات کوچک می توانند از طریق غشای پلاسمایی آلوئولها –کیسه های هوای کوچک در ریه ها– لغزیده و توسط مویرگ ها جمع شوند و سپس ذرات در خون، در سراسر بدن توزیع می شوند. اگرچه ممکن است برخی از این ذرات در نهایت سد خونی مغزی را از بین ببرند، اما نیازی نیست که یک آلاینده وارد مغز شود تا در آنجا مشکل ایجاد کند. سیستم ایمنی بدن می تواند به ذرات موجود در ریه یا جریان خون نیز واکنش نشان دهد و باعث التهاب گسترده ای شود که بر مغز تأثیر می گذارد. حتی یک ذره بلعیده شده می تواند اثرات عصبی غیر مستقیم از طریق روده داشته باشد. اکنون محققان ارتباطات قوی بین میکروبیوم روده و مغز را تشخیص می دهند و مطالعات نشان می دهد که رساندن ذرات ریز به روده می تواند باعث التهاب سیستمیک شود.

آلودگی هوا چه تاثیری بر ابتلا به آلزایمر دارد؟

بر اساس تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۴ میلادی صورت گرفت، ارتباط قابل توجهی بین آلودگی هوا و بروز اختلالات شناختی در سالمندان دارای سطوح پایین آموزشی وجود داشت. در واقع افراد بالای ۶۵ سال که کمتر از ۸ سال آموزش کلاسیک داشتند، بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به اختلالات شناختی قرار داشتند. اما با تکرار این مطالعه در سال ۲۰۱۴ مشخص شد چنین ارتباطی وجود ندارد. بر اساس این تحقیقات، مهم‌ترین عامل متغیر در طول یک دهه، کاهش میزان ذرات آلاینده 2.5 پیکومتر بوده است. در واقع با مطالعه داده‌های هواشناسی در طول یک دهه مورد مطالعه مشخص شد میزان این ذرات آلاینده در محل زندگی داوطلبان مورد آزمایش در سال ۲۰۱۴ میلادی به میزان ۲۵ درصد کمتر از سال ۲۰۰۴ میلادی بوده است.
در مطالعات دیگری نیز تاثیر منفی آلودگی هوا بر روی توانایی شناختی و رفتار کودکان اثبات شده است. بر اساس این تحقیقات جوانان و کودکانی که در معرض آلودگی هوا قرار می گیرند، نشانه های بیماری آلزایمر، پارکینسون و بیماری نورون حرکتی را در ساقه مغز خود به همراه دارند. که متاسفانه علاوه بر آن علائم نانو ذراتی وجود داشت که به نظر می رسد از سیستم های احتراق ماشین و ترمز خودروها سرچشمه می گیرند. این تحقیق که ضرورت انجام اقدامات بیشتر برای محافظت از جوانان در برابر اثرات آلودگی هوا و جلوگیری ازایجاد “یک اپیدمی عصبی جهانی” را نشان می دهد، گویای این است که مغز مانند سایر اندام ها در برابر آلودگی های محیطی مصون نیست و شواهد قانع کننده ای وجود دارد که نشان می دهد آلودگی هوا با شرایطی از جمله اختلالات طیف اوتیسم و آلزایمر ارتباط دارد و باعث زوال عقل و کاهش شناخت می شود. با اینکه اختلالات عصبی دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند ولی بسیاری از آنها تغییرات بافتی مغزی مشابهی دارند که آلودگی هوا ممکن است آنها را تشدید کند.

دستگاه تصفیه هوا راهی برای فرار از آلزایمر

دستگاه تصفیه هوا
نتایج این مقاله در مورد ارتباط بین آلودگی هوا و کاهش عملکرد شناختی، اهمیت نصب دستگاه تصفیه هوا را دوچندان می کند. اگر در خانه فرزند دارید، مطمئناً دلیلی برای نصب تصفیه هوا در خانه دارید، زیرا کودکان خردسال به دلیل رشد مغزی خود از آسیب پذیرترین افراد در برابر هوای آلوده هستند. شرکت آلماپرایم با تاکید بر کیفیت هوای داخل خانه و محافظت از آلودگی ها، دستگاه های تصفیه هوای خانگی را ارائه و پیشنهاد می دهد. جهت آشنایی بیشتر با محصولات این شرکت، فهرست دستگاه تصفیه هوا را در سایت بررسی کرده و با مشاوران آلماپرایم در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *