تاریخ بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1403

عزیزانم … برق انداختن خونه به چه قیمتی؟

فهرست مطالب

تمیزی و برق زدن دور و برمون خیلی لذت بخشه، خونه تکونی تو این روزا، اونم کنار همدیگه که دیگه محشره، خصوصا چایی بین خونه تکونی که مامان دم باشه … این یعنی خوشبختی: ‘اما باید سالم باشیم تا لذت این خوشیو ببریم، باید تو ی هوای سالم نفس بکشیم و لذتشو ببریم و از همه مهمتر اینکه :

کاش دلامون سفید و براق باشه

عزیزانم ... برق انداختن خونه به چه قیمتی؟

شایع ترین مواد شوینده ای که در تماس با پوست انسان ممکن است در بعضی از افراد باعث ایجاد واکنش های خفیف یا شدید آلرژیک شوند عبارتند از: پودر لباسشویی بخصوص انواع آنزیم دار، مایعات نرم کننده پارچه، مایعات ظرفشویی، پودر ها و قرص های مورد استفاده در ماشین های ظرفشویی، مایعات دستشویی، انواع شامپوها، مایعات جرم گیر و یا مایعات شیشه پاک کن.

اغلب شوینده های خانگی مورد استفاده محتوي تركيبات شیمیایی سمی از جمله مواد آلي فرار و فرمالدهید هستند كه به سرعت در فضا منتشر می‌شوند و داراي اثرات سوء متعددی مي باشند.

مواد شوينده هرچند باعث پاكيزگي مي شود اما رعايت نكردن نكات دقيق مصرف، مي تواند سلامتي را به مخاطره اندازد. استفاده نادرست از اين مواد در كوتاه مدت و طولاني مدت مي تواند منجر به ناراحتي هاي زير گردد:

 

بيماريهاي پوستي

شوينده هاي مورد مصرف، بدليل داشتن مواد اسيدي لكه بر قوي، عموما خاصيت از بين برنده چربي ها را دارند و از آنجا که در پوست نيز لايه محافظي از چربي وجود دارد، استفاده مکرر از مواد شوينده بدون محافظی همچون دستکش سبب خواهد شد تا ضمن از بين رفتن مقدار چربي لايه شاخي پوست، به آن آسيب جدي وارد آيد. آسيب هاي ياد شده ابتدا به شکل جمع نشدن دست بروز پيدا مي کند(خشکی پوست) و سپس باعث مي شود تا شيارهاي دست واضح تر از قبل مشخص شود و پس از ايجاد خارش به عنوان شروع موارد حاد، التهاب و اگزما ايجاد مي شود که گاها همراه با عفونت و ترشح پوستي خواهد بود.
استفاده متناوب از مواد شوينده قوي علاوه بر بيماري هاي پوستي، باعث پيري پوست می شود

در سالهاي اخير شركتهاي محترم توليدكننده ی مواد شوينده براي جذب مشتري از مواد اسيدي قويتر كه در امور صنعتي كاربرد دارد، استفاده مي كنند كه اين مسئله سلامتي پوست را تهديد مي كند. استفاده متناوب از مواد شوينده قوي براي پاكيزگي خانه به خصوص براي حمام و دستشويي علاوه بر بيماري هاي پوستي، باعث پيري پوست مي شود. تماس مستقيم اين مواد شيميايي با دست علاوه بر مضر بودن براي پوست موجب صدمه زدن به ناخن ها و ايجاد لكه هاي سفيد بر روي آنها مي شود. در برخي از موارد شوينده و سفيد كننده عامل اصلي شكنندگي ناخن ها است.

بيماريهاي تنفسي

سفيدكننده هاي لباس و لكه برهاي كف و موزائيك ها، پاك كننده هاي شيشه، ضدعفوني كننده هاي هوا و حشره كش ها داراي مواد گازي خطرناك براي دستگاه تنفسي هستند. انتشار اين گازها در هوا و تنفس آنها باعث اختلال در عملكرد ريه مي شود و استمرار آن ممكن است باعث بروز سرطان ريه شود. نتايج مطالعات حاكي از اين است كه غلظت سموم مواد شیمیایی ناشي از كاربرد مواد شوينده در خانه ها 5 برابر بیشتر از هوای خارج از خانه است. مطالعه اي كه توسط EPA انجام شده است نشان داده که ميزان بعضي از اين مواد درهوای داخل خانه ممكن است 70 برابر ميزان آنها در محيط بيرون باشد.
استفاده از سفيدكننده ها به همراه آب گرم اثر منفي آنرا دو چندان مي‌كند

كاربرد فراوان مواد شوينده و پاك‌كننده از جمله جرم‌گيرها و سفيدكننده‌ها در منازل، موجب انتشار برخي ذرات شيميايي خطرناك در توالت، حمام و آشپزخانه می‌شود و استفاده از اين مواد به همراه آب گرم هم اثر منفي آنرا دو چندان مي‌كند. علاوه بر این مشکلات، مسئله تجمع این مواد خطرناک شیمیایی در لوله های فاضلاب است، که علاوه بر عدم وجود هزینه کافی در تصفیه آنها آب کافی هم برای رقیق سازی آنها وجود ندارد.

برخی دیگر از مواد شوینده، حس بویایی را مختل می کنند

علت اين است كه اين مواد، عوامل کسالت آور عصبی را در هوا منتشر كرده و مجاری بینی را با لایه ای از روغن می پوشانند. كساني كه سابقه آلرژي و آسم داشته باشند مصرف مواد شوينده( وايتكس – جوهرنمك و….) به علت تحريك راههاي هوايي مي تواند در موارد شديد باعث ايجاد آسم و در موارد خفيف تر به صورت تنگي نفس، سرفه و حساسيتهاي تنفسي خود را نشان دهد و در درازمدت باعث ايجاد سرطانهاي تنفسي شود.

نقش دستگاه تصفیه هوای آلماپرایم:

دستگاه های تصفیه هوای آلماپرایم، میتونن کمک چشمگیری به شما بکنند، این دستگاه ها دارای چندین فیلتر شامل : نانو نقره، کربن فعال، اولیه، هپا، کاتالیزور سرد، لامپ UV با عملکرد ضد باکتری و (دی اکسید تیتانیوم) TiO2 با کارایی بالا می باشند که هر کدوم از این فیلترها برای خودشون عالمی دارن (با کلیک روی هر کدوم میتونید عملکردشونو مطالعه کنید). تولید یون منفی از مزایای دیگه ی دستگاه های تصفیه هوای آلماپرایم که میتونه به خواب، به فکر کردن و به نفس کشیدنتون کمک کنه.

هدف از استفاده ی دستگاه تصفیه ی هوا اینه که انواع مختلف آلاینده های هوارو از بین ببریم. دستگاه‌های تصفیه هوا، هوای محیط داخلی رو پاکسازی می‌کنند. این دستگاه‌ها گرد و غبار، آلرژی زاها، شوره حیوانات، پرز، گرده گیاهان، بو، گاز و سایر آلاینده‌های محیط رو از بین می‌برند.

هنگامی که دستگاه تصفیه هوای شما روشنه، هوای داخل خونتون توسط دستگاه مکیده شده و به یک سری فیلترها وارد میشه. یکی از این فیلترها، فیلتر HEPA نامیده می شود و می تونه ذراتی به کوچکی 0.3 میکرونو از هوای تنفسیتون پاک کنه. این فیلتر بصورت 99.97٪ موثر در حذف آلاینده های هواست که باعث تحریک آلرژی، آسم و سایر بیماری های تنفسی می شوند. فیلتر کربن فعال هم به نحوی موثر و چشمگیر بو رو میگیره و فیلتر میکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.

اپلیکیشن های مسیریابی

ما را از طریق برنامه های مسیریابی زیر می‌توانید پیدا کنید.