تاریخ بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1403

با تغییراتی می‌توانید آلرژی خود را کنترل کرده و حیوان خانگی داشته باشید

فهرست مطالب

آیا حیوانات خانگی شما را به عطسه و آب‌ریزش بینی می‌اندازند؟ با چند تغییر کوچک می‌توانید حساسیت یا آلرژی خود را کنترل کرده و حیوان خانگی داشته باشید. افراد زیادی هستند که تمایل به نگهداری سگ و گربه یا هر حیوان یا پرنده ی دیگری در خانه‌های خود دارند و این درحالیست که این حیوانات خانگی، برای بسیاری از افراد حساسیت‌زا هستند.

علت حساسیت به حیوانات خانگی چیست؟

تقریبا روی بدن تمام موجودات گرم و نرمی که به خانه می‌آوریم شوره وجود دارد، از سگ و گربه گرفته تا پرندگان و همستر. به گفته‌ی دکتر آسریانی چیو (Asriani Chiu)، این شوره توانایی زمین گیر کردن افراد مستعد حساسیت را دارد.

البته موی حیوانات خانگی یا شوره‌های برف مانند نیست که باعث حساسیت می‌شود. در واقع، پروتئین خاصی در این شوره‌ها وجود دارد که منجر به حساسیت می‌شود. دکتر چیو از موسسه‌ی حساسیت شناسی ویسکانسین آمریکا می‌گوید: «در همه‌ی حساسیت‌ها، پروتئین‌ها عامل اصلی هستند».

پروتئین‌های عامل حساسیت معمولا در ادرار و عرق حیوانات یافت می‌شوند. به‌علاوه، فراموش نکنید که این پروتئین‌ها بسیار کوچک بوده و در هوا معلق می‌مانند، به‌همین دلیل تنها با نزدیک شدن به حیوانات خانگی علائم آلرژی ظاهر می‌شوند.

همان اندازه که نگهداری از یک حیوان خانگی می تواند لذت‌بخش و جذاب باشد، به همان میزان هم باید به بهداشت نگهداری از حیوان خانگی و سلامت صاحب آن اهمیت داد.

نگهداری از پرندگان

نگهداری از پرندگان در محیط‌های آپارتمانی به دلیل این که معمولا این محیط‌ها کوچک‌اند به هیچ وجه توصیه نمی شود، زیرا پوسته‌های ناشی از پوست و پر پرنده و ذرات خشک شده ناشی از فضولات و موادغذایی آنها در فضا پراکنده شده و ممکن است مشکلاتی را برای افراد ایجاد کنند. از طرفی این ذرات در لابه‌لای پرز فرش‌ها، مبلمان و جاهای خیلی ریزی که به چشم دیده نمی شوند، جمع می شوند و با حرکت افراد در خانه مجددا در فضا منتشر می گردند و یا با چهار دست و پا رفتن کودکان روی زمین، سبب آلوده شدن دست‌ها شده و در نهایت مشکلات گوارشی برای کودکان ایجاد می کنند. پرندگان به واسطه ترشحات بدن، فضولات و قارچ‌هایی که در این فضولات وجود دارند، از عوامل مهم آلرژی زا در خانه هستند.

 درحالی‌که بهترین راه‌کار برای مقابله با حساسیت دوری از عامل آن است، روش‌هایی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد حیوانات خانگی داشته باشید. 

صاحبان حیوانات خانگی لازم است چند توصیه را به‌کار گیرند:

دستگاهای تصفیه هوای آلما پرایم مجهز به فیلتر هپا، مدل های :

تصفیه هوای آلماپرایم مدل AP421
تصفیه هوای آلماپرایم مدل AP363
تصفیه هوای آلماپرایم مدل AP362
تصفیه هوای آلماپرایم مدل AP363
تصفیه هوای آلماپرایم مدل AP341
تصفیه هوای آلماپرایم مدل AP261
تصفیه هوای آلماپرایم مدل AP241
تصفیه هوای آلماپرایم مدل AP152
تصفیه هوای آلماپرایم مدل AP151
تصفیه هوای آلماپرایم مدل AP121

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مقالات دیگر

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.

اپلیکیشن های مسیریابی

ما را از طریق برنامه های مسیریابی زیر می‌توانید پیدا کنید.