تاریخ بروزرسانی: 6 مرداد 1403

قیمت دستگاه تهویه سقفی

معیارهای مهم تعیین قیمت دستگاه تهویه سقفی توسط شرکت ها

در سالیان اخیر استفاده از سیستم های تهویه مطبوع افزایش دو چندانی یافته است و اکثر ادارات، منازل، شرکت ها از این نوع سیستم برای بهبود کیفیت هوای خود به خصوص در فصل های گرم سال بهره می برند تا پرسنل آنها راحت باشد و بر روی کارهای خود تمرکز کند.

یکی از انواع سیستم های مطبوع مدل سقفی اش می باشد که با توجه به کارایی و قدرت زیادی که دارد مورد استفاده قرار می گیرد، قیمت دستگاه تهویه سقفی در بازار معمولا با نوسانات زیادی همراه است که دلیل عمده اش به معیارهایی که وجود دارد بر می گردد.

معمولا هر شرکت برای تعیین قیمت دستگاه تهویه سقفی خود معیارهایی دارد که البته عمدتا به هزینه هایی که برای تولید اعم از تهیه مواد اولیه، دستمزد کارگر، هزینه حمل و نقل و غیره می کند بر می گردد و با توجه به آنها میزان سود خود را تعیین می نماید.

البته سوای این مسائلی که گفته شد نام برند نیز بر روی تعیین قیمت دستگاه تهویه سقفی موثر است و شرکت ها میزان معروفیت و کیفیت خود را نیز برای تعیین قیمت در نظر میگیرند تا بتوانند سود بیشتری از بازار به دست بیاورند.

در ادامه این مقاله کوتاه و مقید قصد داریم برای آگاهی شما خواننده عزیز و گرامی معیارهای مهم تعیین قیمت دستگاه تهویه سقفی که معمولا توسط شرکت ها مورد توجه قرار می گیرد را نام برده و مختصری که متن به ما فرصت بدهد در موردشان توضیح بدهیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی خرید دستگاه تصفیه هوا روی لینک بزنید.

لیست قیمت انواع فن کویل سقفی، دیواری، زمینی

معیارهای مهم تعیین قیمت دستگاه تهویه سقفی:

البته معیارهای زیادی در زمینه تعیین قیمت دستگاه تهویه سقفی کارخانه ها هست که هر کدام با توجه به شرایط خود ممکن است به کار بگیرند، اما بعضی از این معیارها تاثیر بیشتری دارند و با توجه به کوتاه بودن مقاله قصد نداریم به حاشیه برویم و به همین ها خواهیم پرداخت.

هزینه تجهیزات:

بزرگ ترین عاملی که در تعیین قیمت دستگاه تهویه سقفی موثر است قیمت تجهیزاتی است که کارخانه در کنار یکدیگر مونتاژ می کند و به عنوان سیستم تهویه تحویل مشتری می دهد، هر چقدر این تجهیزات با کیفیت تر باشد قیمتش بالاتر بوده و بر روی قیمت نهایی اثر می گذارد.

معمولا برای این که قیمت دستگاه تهویه مناسب تر دربیاید قسمت پشتیبانی کارخانه ها تمامی تلاش خود را می کنند که این قطعات مهم و حیاتی را که شامل فن ها، پنل ها، کمپرسور و دیگر تجهیزات است از یک جای معتبر با بهای مناسب تهیه کند تا قیمت نهایی به نفع مشتری تمام شود.

رقابت در بازار:

در بازار لوازمی مثل سیستم مطبوع تعداد برندهای زیادی مشغول به فعالیت هستند و معمولا کارخانه ها در زمان تعیین قیمت دستگاه تهویه سقفی این مورد را نیز لحاظ می کنند تا از سایر رقبا عقب نیفتند و بتوانند به فروش مناسبی دست پیدا کنند.

اگر کارخانه نسبت به این موضوع یعنی رقبا بی توجه باشد و در زمان تعیین قیمت دستگاه تهویه سقفی به بهای تعیین شده رقیبش توجه ننماید قطعا نخواهد توانست نظر مشتریان بازار را به سمت خود جلب نماید و به مرور زمان رقبا بازار را از چنگش خارج می کنند.

میزان معروفیت برند:

یکی از مهم ترین عواملی که معمولا شرکت ها در تعیین قیمت دستگاه تهویه سقفی تولیدی خود لحاظ می کنند میزان معروفیت و قدرت برندشان می باشد، شرکت های معروف تر معمولا به این مورد توجه ویژه دارند.

اگر به بازار مراجعه کنید متوجه خواهید شد که دو جنس تقریبا مشابه از دو برند متفاوت که یکی معروف تر و دیگری گم نام تر است بسیار با هم در زمینه قیمت تفاوت دارند، در حقیقت شرکت معروف تر به نحوی نان معروفیت خود را می خورد و قیمت دستگاه تهویه سقفی خود را بالاتر تعیین می کند.

دستمزد کارگر:

یکی از دیگر مسائلی که نیز بر روی تعیین قیمت دستگاه تهویه سقفی توسط شرکت ها اثر می گذارد هزینه های مربوط به تولید است، قسمتی از این هزینه ها مربوط به کارگرانی می باشد که برای کارخانه کار می کنند.

اگر چه دستمزد کارگر بر روی تعیین قیمت دستگاه تهویه سقفی اثر می گذارد ولی جز هزینه هایی نیست که خیلی بالا تلقی شود، در کشور ما دستمزد کارگران انقدر بالا نیست که هزینه های این دستگاه ها را به میزان بی اندازه ای بالا ببرد اما باید در نظر داشت که بر روی قیمت بی تاثیر هم نیست.

مطالعه بیشتر: سیستم تهویه آپارتمانی

The price of the ceiling air conditioner

هزینه حمل و نقل:

تمامی لوازمی که در کارخانه ها تولید می شوند برای این که به فروشگاه ها راه پیدا کنند نیاز است که حمل و نقل شوند و این موضوع نیز همراه با هزینه است و بر روی قیمت دستگاه تهویه سقفی ای که توسط کارخانه تعیین می شود اثر می گذارد.

هزینه حمل و نقل معمولا بستگی به میزان مسافتی که کارخانه قصد دارد جنس را بفرستد دارد، هر چه فاصله دورتر باشد هزینه این بخش بیشتر است و قطعا هر چه فاصله نزدیک تر باشد هزینه کاهش خواهد یافت و دستگاه تهویه سقفی مناسب تر به دست مشتری نهایی می رسد.

آیتم ها و تکنولوژی های ویژه:

نکته دیگری که معمولا کارخانه ها برای قیمت دستگاه تهویه سقفی تولیدی خود مد نظر قرار می دهند به سطح تکنولوژی ای است که برای تولیدش به کار می برند و آیتم هایی را برای استفاده بهینه تر مشتری طراحی می کنند.

این آیتم ها معمولا هزینه های سخت افزاری و نرم افزاری تولید تهویه سقفی را افزایش می دهند و کارشناسان کارخانه ها با لحاظ کردن این موارد هزینه را از مشتریان خود دریافت می دارند که با توجه به ارتقایی که دستگاه یافته است چیز دور از ذهنی نیست.

صدای تولیدی دستگاه:

موضوع بعدی ای که معمولا بر روی تعیین قیمت دستگاه تهویه سقفی اثر گذار است به میزان صدای دستگاه در زمان کار کردنش بر می گردد، هر چقدر تجهیزات بی صداتر باشد کارخانه آنها را با قیمت بالاتری به دست مشتریان می رساند.

در عوض دستگاه هایی که صدای بیشتری دارند و موجب آزار هستند بهای پایین تری داشته و معمولا ارزان تر قیمت گذاری می شوند تا مشتریانی که بودجه کمتری دارند برای مصرف خود آنها را تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهند.

 

در انتها

همان طور که در مقاله بالا دیدید و دانستید بعضی از معیارها بر روی تعیین قیمت دستگاه تهویه سقفی موثر هستند و کارخانه آنها را زمان قیمت گذاری در نظر میگیرد تا اجناسش قابلیت رقابت بیشتری با رقبای مستقیم را در بازار داشته باشد و آنها را به سود بیشتری برساند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مقالات اخیر

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.