تاریخ بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1403

فیلتر ضد باکتری

فهرست مطالب

باکتری ها

لوله‌های تنفسی مانند روده‌ها حاوی مجموعه‌ای از میکروب‌ها هستند که اغلب آن‌ها ضرری برای انسان ندارند. در واقع برخی از انواع این میکروب‌ها مفید هم هستند. محققان برای شناسایی باکتری‌ها از توالی ژنتیکی استفاده کردند و انواع مختلف آن‌ها را که در بدن داوطلبان شناسایی شدند، با میزان آلودگی ثبت شده توسط ایستگاه‌های هوایی مقایسه کردند. با آلودگی هوا نوع این باکتری ها تغییر کرده و بجای باکتری های بی ضرر، انواعی خطرناک جایگزین می شوند.

انتقال ميکروب ها از طريق هوا يک عامل مهم در پراکندگي آن ها مي باشد.

انتقال ميکروب هاي هوابرد از اين طريق مي تواند اثرات قابل ملاحظه اي بر سلامت انسان داشته باشد. هوا در محيط هاي بسته بخصوص در اماكني چون بيمارستان مي تواند حامل انواع گسترده اي از ميكروارگانيسم ها از قبيل باكتري، قارچ و ويروس باشد.

هوا دارای میکروارگانیزمهای متنوعی است ولی نور خورشید،تغییرات دما،کاهش غلظت مواد آلی، خشکی هوا و کاهش رطوبت نسبی سبب شده هوا محیط نامناسبی برای بقاء و رشد میکروارگانیزمها باشد .منشاء این میکروبها منابع طبیعی نظیر خاک ،دریاچه ها،حیوانات و انسانها می باشد .البته فعالیتهای کشاورزی ،مراکز ارائه خدمات بهداشتی ودرمانی و بیمارستانها ،تصفیه خانه های فاضلاب ،فرایند های تخمیر و تاسیسات فرایندمواد غذایی و… هم از جمله مواردی هستند که منشاء ورود میکروارگانیزمهای زنده به هوا می باشند.

در بین میکروارگانیزمهای هوا تعداد باکتریها از بقیه بیشتر است.

علی رغم اینکه هوا محیطی نامساعد برای بقاو ادامه حیات میکروبها ست ولی بسیاری از باکتریها توانسته اند با سازگار نمودن خود با این شرایط سخت، به عنوان فلور باکتریایی هوای شهرها و مناطق مسکونی شناخته شوند. در بین میکروارگانیزمهای هوا تعداد باکتریها از بقیه بیشتر است. با توجه به تنفس روزانه ۱۴- ۱۲لیتر هوا توسط یک فرد بالغ در نتیجه، حضور ۸/۹۹% از میکروبهای هوادر مجاری تنفسی افراد ,امری طبیعی است و هر چه برمیزان حضور این باکتریها در هوا افزوده شود ،شدت بیماریزائی آنها و احتمال بیمار شدن افراد نیز بیشتر می شود.

نقش فیلترهای ضد باکتری

تمیز کردن و استریلیزه کردن هوای خانه، حذف آلرژی هایی که به واسطه آلودگی هوا بوجود می آیند و همچنین باکتری ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مقالات دیگر

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.

اپلیکیشن های مسیریابی

ما را از طریق برنامه های مسیریابی زیر می‌توانید پیدا کنید.